2013 m. rugpjūčio 13 d., antradienis

Pedagoginė praktika globojant mentoriui

Pedagoginė praktika globojant mentoriui atliekama nuolatinių studijų III kurse, o ištęstinių studijų IV kurse. Jos apimtis 6 studijų kreditai. Į praktiką išeinantis studentas turi būti atsiskaitęs už stebėtojo ir pedagogo asistento praktiką. Studentai, turintys akademinių skolų (t.y. ir neatsiskaitę už kurią nors praktiką), dekanui leidus gali praktiką atlikti išimties tvarka, išskyrus savarankišką pedagoginę praktiką.
Praktikos laikas nuolatinių ir ištęstinių studijų studentams skelbiamos kiekvienais metais atskirai.

PRAKTIKOS PASKIRTIS IR SIEKINIAI
Pedagoginės praktikos globojant mentoriui paskirtis – tobulinti būsimo pedagogo praktines bendrakultūrines, bendrąsias, profesines ir specialiąsias kompetencijas.

Siekiniai:
  1. Gilinti praktinį patyrimą derinant teorines žinias ir ugdymo praktiką.
  2. Plėtoti būsimo pedagogo praktines profesines kompetencijas vykdant ugdomąją veiklą globojant mentoriui, atsižvelgiant į studijų programos specifiką.
  3. Ugdyti(s) vertybines nuostatas, orientuotas į pedagogo profesinę karjerą.
  4. Plėtoti IT ir informatikos ugdymo organizavimo gebėjimus technologiškai moderniose mokymosi aplinkose, ugdytis gebėjimus atsižvelgti į įvairius mokinių polinkius, poreikius, gabumus.


PRAKTIKOS EIGA
Pedagoginė praktika globojant mentoriui atliekama Lietuvos progimnazijų 5–8 klasėse, pagrindinių mokyklų 5–10 klasėse arba gimnazijų 1–2 klasėse.
Pedagoginės praktikos globojant mentoriui metu studentas veda dalyko pamokos fragmentus ir auklėjamuosius renginius prižiūrint mokytojui, stebi, analizuoja, vertina, reflektuoja kitų studentų ar pedagogų vedamas pamokas, renginius ar kitą profesinę veiklą, atlieka edukologijos, psichologijos, sveikatos ugdymo ir dalyko didaktikos užduotis. Pasibaigus praktikai studentas pateikia savianalizę, kurioje vertina savo kaip dalyko mokytojo pirmuosius žingsnius mokykloje, analizuoja pasiekimus, nesėkmes bei jų priežastis, mėgina vertinti mokytojo darbą.


Ištęstinių studijų IV kurso studentams

SVEIKATOS UGDYMO KATEDROS UŽDUOTYS;
Kuruoja Ramūnė Motiejūnaitė:
Sveikatos ir fizinio ugdymo katedra, 209 kab., el. paštas <ramune.motiejunaite@leu.lt> tel.: 867446552


EDUKOLOGIJOS KATEDROS UŽDUOTYS;
Kuruoja lekt. dr. Kristina Gailienė <Kristina.Gailiene@leu.lt>


PSICHOLOGIJOS KATEDROS UŽDUOTYS;
Kuruoja lekt. Vaiva Rimienė <Vaiva.Rimiene@leu.lt>

DIDAKTIKOS KATEDROS UŽDUOTYS.
Kuruoja Jūratė Valatkeviciene <jurate.valatkeviciene@leu.lt>


Pamokos stebėjimo protokolas.
Pamokos plano galima forma.
Vertinimo kortelėBŪTINA atspausdinti ant vieno dvipusio lapo!
  1. Stebėti IT mokytojų, dirbančių skirtingose mokyklos pakopose, veiklą,  IT (ar IT ir matematikos) metodinio būrelio veiklą.
  2. Pagal galimybes stebėti kitų informatikos studijų programos studentų, atliekančių praktiką toje mokykloje, pamokas ir jas analizuoti, aptarti stebėtas pamokas, trumpalaikius planus, papildomo ugdymo užsiėmimus, klasės ir mokyklos renginius. 
  3. Padedant mentoriui ruoštis pamokoms, rašyti pamokos planus, teminius planus. Pagal pasiruoštus planus bandyti vesti bent 8-10 pamokų.
  4. Parengti IT ugdomojo renginio planą (scenarijų) ir pagal jį organizuoti renginį vadovaujamos klasės, būrelio arba visos mokyklos mokiniams.
  5. Padėti dalyko mokytojui turtinti kabinetą ir rengti mokomąją medžiagą: parengti padalomosios medžiagos moksleivių savarankiškam darbui (aktyviam mokymui/si), vaizdinių priemonių (plakatų, skaidrių, įvairių lentelių žinioms sisteminti, įdomiųjų užduočių-kryžiažodžių, mįslių, žaidimų) darbui klasėje ir namuose, parengti stendą ir kt.
  6. Padėti dalyko mokytojams rengti moksleivius olimpiadoms, konkursams, viktorinoms, padėti mokiniams rengti projektinius darbus.
  7. Padėti dalyko mokytojams diferencijuoti ir individualizuoti informatikos mokymą(si) dirbant su specialiųjų poreikių ir gabiais mokiniais. 
  8. Padėti mokytojui rengti atsiskaitomuosius darbus mokiniams, vertinti juos.


Užpildyti apskaitos ir įvertinimo kortelę, kurią reikia atspausdinti ant vieno (jei reikia, dvipusio) lapo. Ant šio dokumento privalo būti direktoriaus parašas bei antspaudas.


Vertinimo strategija:
  1. Darbai siunčiami el. adresu Jurate.Valatkeviciene@leu.lt visą praktikos laiką ir 2 dienos po praktikos pabaigos.
  2. Atsiskaičius su Edukologijos, Psichologijos ir Sveikatos ugdymo katedromis studentas atvyksta į Matematikos ir informatikos didaktikos katedrą (priėmimo tvarkaraštis suderintas ir paskelbtas iš anksto) su studento vertinimo kortele ir įskaitų knygute.
  3. Jei išankstinis didaktikos vertinimas netenkina, atvykdamas galutinio vertinimo, atsineša pataisytą didaktikos atsiskaitomąjį darbą.
  4. Rašomas galutinis vertinimas pagal formulę: GV = (3Pd+2Ps+1Su+4Id)/10

Pastaba: kitų praktikos dalyvių funkcijos aptartos LEU pedagoginių praktikų reglamente.



Komentarų nėra:

Rašyti komentarą