Stebėtojo pedagoginė praktika
Stebėtojo praktika atliekama nuolatinių ir
ištęstiniųII kurse. Jos
apimtis 4 (6 ECTS) kreditai. Į praktiką
išeinantis studentas turi būti išklausęs sveikatos ugdymo, psichologijos, pedagogikos
įžanginius kursus.
Stebėtojo praktikos paskirtis – ugdytis praktines bendrakultūrines, bendrąsias, profesines
ir specialiąsias kompetencijas stebint, analizuojant, reflektuojant pedagoginį
procesą.
Stebėtojo pedagoginė praktika atliekama Lietuvos
progimnazijų 5–8 klasėse, pagrindinių mokyklų 5–10 klasėse arba gimnazijų 1–2
klasėse. Praktikos metu studentai stebi 10–12 informacinių technologijų ir kitų
dalykų pamokų. Pasibaigus praktikai studentas rašo savianalizę, kurioje mėgina
vertinti mokytojo darbą atlieka informatikos didaktikos, edukologijos,
sveikatos ugdymo ir psichologijos užduotis. Pasibaigus praktikai studentas rašo
ataskaitą, kurioje aprašo stebėtą pedagoginį procesą.
Praktikos uždaviniai:
1. Susipažinti su mokykla, jos
struktūra, ugdymo proceso organizavimu, pedagogų kolektyvu (mokytojų skaičiumi,
jų kvalifikacinėmis kategorijomis), informacinių technologijų mokytojais, informacinių
technologijų (ar matematikos ir informacinių technologijų) mokytojų metodine
grupe ir jos veikla, mokyklos tradicijomis, pasiekimais, elektronine skaitykla
(jeigu yra), mokinių skaičiumi. Savarankiškas darbas susipažįstant su mokyklos
nuostatais, vidaus tvarkos taisyklėmis, IT mokytojo pareigybių aprašais.
2. Susipažinti su informacinių
technologijų kabinetu (kabinetais), jo apipavidalinimu, įranga, kabinete
esančiomis bei kompiuterinėmis mokymo priemonėmis ir jų naudojimu.
3. Susipažinti su
mokyklos bibliotekoje arba informaciniame centre sukaupta literatūra, skirta informacinių
technologijų mokymui (vadovėliais, informatikos ar informacinių technologijų didaktikos
leidiniais ir kt.).
4. Susipažinti su informacinių
technologijų mokytojo darbo specifika: savaitiniu darbo krūviu (vedamų pamokų
skaičiumi; pasiruošimu pamokoms, nepamokinės veiklos organizavimu),
kvalifikacijos kėlimu (seminarai, kursai, mokymai), informacinių technologijų
mokymo mokykloje aktualijomis, informacinių technologijų renginiais, skirtais
mokyklai/mokiniui.
5. Susipažinti su Bendrosiomis
IT mokymo programomis kaip pagrindiniu ugdymo turinį reglamentuojančiu dokumentu.
Ilgalaikių IT mokymo planų nagrinėjimas.
6. Susipažinti su reikalavimais spausdintinių ir/ar elektroninių dienynų pildymui.
7. Stebėti 10–12
informacinių technologijų ar kitų dalykų mokytojų vedamų pamokų ir parašyti
bendrą stebėtų pamokų ataskaitą (pamokų skaičius, jų tematika, kuriose klasėse
jos vyko, naudotos mokymo priemonės). 8 stebėtas pamokas užpildo pagal pateiktą
pamokos stebėjimo protokolą.
Kuruoja Ramūnė Motiejūnaitė:
Sveikatos ir fizinio ugdymo katedra, 209 kab., el. paštas ramune.motiejunaite@leu.lt tel.: 867446552
Studento apskaitos ir vertinimo kortelė (spausdinama ant vieno dvipusio lapo).
Pamokos stebėjimo protokolas.
Pamokos plano galima forma.
Pamokos stebėjimo protokolas.
Pamokos plano galima forma.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą